09 rugpjūčio, 2012

40 ar 25?





Savo gimtadienių aš niekada nesureikšminu ir dažniausiai stengiuosi, kad jie praeitų nepastebėti. Bet va ateina svarbūs jubiliejai, žmonės prisiunčia atvirukų, ir nori nenori tenka pamąstyti apie tas reikšmingas sukaktis. 

Vienas geras bičiulis rytoj mane eilinį kartą pasveikins su 25-uoju gimtadieniu. Ta proga pagalvojau, ar 25-asis gimtadienis iš tiesų yra geriau negu 40-asis. Pamąsčiusi nusprendžiau, kad man asmeniškai būti keturiasdešimties yra daug mieliau negu būti dvidešimt penkerių. Nutariau, kad 40 yra tikrai geras amžius, ir penktąją dešimtį as pasitinku ne depresuodama, o  tikėdamasi, kad toliau bus dar geriau. 

Kai aš buvau 25-rių, mano gyvenimas buvo gana nykus, o aš pati buvau panaši į stipriai išbalansuotą mechanizmą, amžinai nepatenkinta, viskuo abejojanti, tarsi vaikščiojantis nervų kamuolys. Mano gyvenimą pilnai reguliavo tėvai, kurie niekada nešykštėdavo gniuždančios kritikos ir patarimų kiekvienu gyvenimo atveju. Dažnai tekdavo išklausyti ne tik svarius pamokymus, bet ir niūrius grasinimus: “Tu dar pasigailėsi”, “Paminėsi mano žodį”, “Ateis laikas”.  Gyvenimo mane mokino ir patarimus dalino ne tik tėvai, bet kas tik netingėjo: kaimynai, giminės, bendradarbiai. Buvau visiškai pasimetus tarp man brukamų prioritetų ir sektinų pavyzdžių. Nors aš stengiausi į visus tuos pamokymus nereaguoti, jie pakankamai juodino mano gyvenimą ir augino nepasitikėjimą savimi. 

Kai man buvo 25-eri, į mano gyvenimą buvo įsisukęs toks vienas personažas, kuris labai mėgo vartotį žodį “BANALU”. Prisimenu, tais laikais mano gyvenimo tikslas buvo jokiu būdu nepasirodyti banalia. Aš nuolatos save vertindavau, bandydavau nuspėti, ką apie mane pagalvos kiti. Stengimasis būti ypatinga ir nepaprasta ėdė nežmonišką kiekį laiko, pastangų ir mane žiauriai alino. Jeigu tokį tipą aš sutikčiau dabar, bendravimas su juo truktų ne ilgiau 10 minučių. 

Būdama 40-ies aš jaučiuosi pagaliau užaugusi, pakankamai kompetetinga pati tvarkyti savo gyvenimą ir atsakyti už pasekmes. 

Mane dabar retai kas bemokina, kaip reikia gyventi, o tie, kurie turi triuškinančią nuomonę apie mane ar mano gyvenimo būdą, dažniausiai savo nuomone pasilaiko sau. 

Man nebereikia patardinėti, ką reikti veikti ir kaip reikia atrodyti, kad būčiau įdomi. Aš labai gerai žinau, kas man patinka ir kas yra svarbu. Aš stengiuosi skirti kuo daugiau laiko tiems įdomiems ir svarbiems dalykams, visai nepergyvendama dėl to, ką apie tokią mano veiklą pagalvos (ir pasakys) kiti. 

Man nebereikia patenkinti niekeno lūkesčių. 

Aš daug mažiau dramatizuoju smulkmenas, daug atsainiau reaguoju į nesekmes ir daug ilgiau mėgaujuosi sėkmėmis ir laimėjimais. Todėl tie laimėjimai dabar atrodo daug didesni ir reikšmingesni, nei prieš 15 metų. 

Aš nebesuku galvos dėl to, ar mano batai tinka prie tašės, ar mano šukuosena nėra daugmaž komiška ir ar aš nevairuoju banalios mašinos (nes aš, beje, vairuoju pačią banaliausią mašiną, kuri, beje, yra pačios banaliausios spalvos). 

Būdama 40-ies aš esu daug laimingesnė, nei tada, kai man buvo 25-eri. 

Vienintelis dalykas, kas pavažiavo žemyn per tuos 15 metų – tai išvaizda. Bet sielotis dėl prastos išvaizdos – tai jau išvis banalu. Ar ne?

Aš stengiuosi būti sveika, kasdien nubėgu reikiamus km, praktikuoju jogą ir darau kvėpavimo pratimus. Aš stengiuosi pilnavertiškai maitintis, vengti neigiamų emocijų ir neeikvoti nei energijos, nei brangaus laiko beprasmei veiklai. Aš noriu ilgai ir sveikai gyventi.

Aš galiu drąsiai prisipažinti, kad būti 40-ies man visai patinka. Mano nuomone, sulaukti tam tikro amžiaus yra tas pats, kaip kažką svarbaus užbaigti, o aš labai mėgstu užbaigtus darbus. Kažką užbaigus, galima pradėti kažką naujo, dar įdomesnio. Tad, sulaukus 40-ies, aš vėl kuriu toli siekiančius planus ir su nekantrumu laukiu 50-ies. 

Ačiū, kad skaitėte. 

Aušra

















Mėlynių kokteilis


2 citrinos
2 limetos
1 stiklinė šviežių mėlynių
1 didoka sauja šviežių mėtų lapelių
1 1/2 stiklinė* degtinės
1 stiklinė St-Germain likerio
1 stiklinė gazuoto vandens
3 stiklinės ledukų

*1 stiklinė = 236 ml

Citrinas ir limetas supjaustyti plonais griežinėliais. 

Dideliame asotyje medinio šaukšto galu sutrinti mėlynes, mėtų lapelius, citrinos ir limetos griežinėlius. Supilti degtinę, likerį, gazuotą vandenį. Suberti ledukus. Viską gerai išmaišyti ir pilstyti į taures. Puošti mėtų lapeliais.









Blueberry Smash


2 lemons
2 limes
1 cup fresh blueberries
1 big handfull of fresh mint leaves
1 1/2 cups vodka
1 cup St-Germain liqueur
1 cup club soda
3 cups ice cubes

Slice lemon and line into thin slices.

Using a muddler or the handle of a wooden spoon, coarsely mash lemon and lime slices, blueberries, and mint leaves in a large pitcher. Stir in vodka, St-Germain, club soda and ice cubes. 

Divide drink among glasses; top with more ice cubes. Garnish each drink with a mint sprig.

31 komentaras:

  1. Nerealus įrašas, Aušra. Kuo toliau, tuo tavo autoriniai sugebėjimai vis labiau stebina ir aš visas pastraipas "prariju" akimirksniu; o mano širdis džiaugiasi skaitydama tokias eilutes apie tavo vidinės laimės ir ramybės radimą. Gal būt pasinis tavo amžius yra 40, bet biologinis, energijos lygio, ir visapusiško grožio yra tikrai tikrai arčiau 25!

    P.S. Kokteilis turi St. Germain!! Koks gėris yra tas dalykas.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Jura, aciu! tavo komplimentai man kaip balzamas;
      P.S. Koteilis tikrai labai skanus; as ji supilsciau ir fotkinau is ryto pries darba, ant Farmer's Market pikniko stalo; po to, nufotkinus, as ji viena pati isgeriau (9:00am) ir nuvaziavau i darba; geras buvo rytas ir teisinga darbo dienos pradzia;

      Panaikinti
  2. Su Gimtadieniu! Linkiu Jums kuo graziausiu svajoniu, siekiu issipildymo ir neblestancios energijos, is kurios ir mes visi gautume taip reikalingo ikvepimo tobuleti, myleti ir gerbti save.
    Nuostabus straipsnis! Visiskai pritariu, kad buti 40-ties yra zymiai geriau nei 25-iu. Tuomet dar esi tik minkoma tesla suaugusiuju pasaulyje, o budamas 40-ies jau gali pats minkyti, pvz. vaikus, tesla.
    Aciu uz nuostabu bloga!

    P.S. Ar nereiketu siu istoriju sudeti i knyga?

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Rima, didelis aciu uz tokius grazius zodzius ir palinkejimus;
      P.S. As nusprendziau, kad knyga pradesiu rasyti, kai sueis 50 (jeigu iki tol visiskai nenukvaksiu); medziagos ir idomiu istoriju tikrai bus;

      Panaikinti
  3. Aš galvojau, kad tau yra +/- 30 metų! Rimtai. Na, nuotraukose tai tikrai atrodai mergiotė :D Nuoširdžiausi sveikinimai!

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Jurga, nu tai ir yra PLIUS/MINUS; gal labiau i "PLIUS", negu i "MINUS", bet kas ten del kokiu desimties metu smulkinasi; aciu uz sveikinimus!

      Panaikinti
  4. Tikrai buti 40-ties zymiai geriau nei 25-iu... Tik dabar tikrasis gyvenimas prasideda. Su gimtadieniu !

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. ausra, as irgi taip sakau - zymiai geriau! aciu uz pasveikinima;

      Panaikinti
  5. Aušra, sveikinu su vidinės pilnatvės metais!! kaip jauties, taip ir atrodai, o atrodai tu labai jaunatviškai :)
    O įrašą... įrašą išsisaugojau kaip įkvėpimo šaltinį... Už tokį nuoširdų, aiškų, drąsų atvirumą dėkoti, manau, per maža. Žaviuosi :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Vita, tai tau dekui, kad paskaitai, ir uz tokius grazius zodzius! issisaugojai kaip ikvepimo saltini - cia tai bent ivertinimas! aciu!

      Panaikinti
  6. Nuoširdžiausi sveikinimai gimtadienio proga!

    AtsakytiPanaikinti
  7. Sveikinimai gimtadienio proga! Džiugu, kai su kiekvienais metais gyvenimas tik gerėja ir atneša vis daugiau džiaugsmo :)
    Labai smagu, kiekvieną kartą skaityti tokias nuoširdžias ir sklandžiai sudėliotas įžangas (ypač kai pati esu pakankamai tylus žmogus ir man jas sudėlioti gaunasi sunkiai :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Aciu, Viktorija; matai, as nesu tylus zmogus; man tik leisk pakalbet!

      Panaikinti
  8. Kazkodel prisiminiau rusiska posaki , atrodo, tinkanti siai progai "Opiat dvadsat piat"

    AtsakytiPanaikinti
  9. Koks grazus irasas! Su gimtadieniu,Ausra!

    AtsakytiPanaikinti
  10. Miela Aušra, tekstas prie kokteilio - superinis, kaip ir receptas.
    Man irgi be metų tiek pat - superinis amžius - the best aš manau:)
    Linkiu gražių kasdienybės akimirkų!
    Jolanta

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Aciu, Jolanta'; as irgi taip manau - geriausias amzius!

      Panaikinti
  11. Su Tavo švente (atsiprašau, kad paTujinau!)! Užsimėgavau įrašu..o antra nuotrauka tokia auč :) teisybė tikriausiai ;) Dar geresnių metų! viso, kas gera, gražu!

    AtsakytiPanaikinti
  12. Ausra, pirmiausia su 40 - tuoju! Jetus kaip as noreciau pasitikti 40 - meti su tokiu poziuriu! tikiuosi ir mano gyvenimas apsivers, nestresuosiu, netryzniuosiu del smulkmenu, suletinsiu tempa, nebusiu tokia nervuota ir i viska ziuresiu su siokiu tokiu abejingumu. Sau to linkiu! Taip skaniai suvalgiau tavo posta, kuris tryksta energija ir entuziazmu, taip ir toliau! Didziausi sveikinimai! :*

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Aciu, Neringa! letinti tempa ir keisti poziuri gali pradeti nors ir dabar; nereikia laukti 40;

      Panaikinti
  13. Ech, paskaiciau, nuejau slakeli kalvadoso isipyliau ir keliu taure - su gimtadieniu! Aciu, uz viena megstamiausiu blogu, aciu, kad rasot, kad dalinates, kad suteikiat nauju pojuciu, paskatinat isbandyt nauju skoniu! (Jurga)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Jurga - kalvadosas cia labai tinka! aciu uz sveikinimus, uz gerus zodzius, o svarbiausia - didelis aciu kad skaitote!

      Panaikinti
  14. Ausra, as vis atidelioju, o sulaukus 40 gal tai ivyks savaime, be didesniu pastangu :D

    AtsakytiPanaikinti
  15. Uz toki pasisakyma norisi pakelti visus 200! Paveluoti sveikinimai ir - I sveikata!
    Ksenija

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Ksenija, aciu, visada labai malonu, nesvarbu kad paveluotai;

      Panaikinti
  16. ikvepiantys zodziai :) sveikinu su gimtadieniu! linkiu kad 50-ties butum dar laimingesne ;)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Aciu, Eugenija; Cia turbut pats geriausias palinkejimas;

      Panaikinti